White lady, white beach.... - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Anne Rongen - WaarBenJij.nu White lady, white beach.... - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Anne Rongen - WaarBenJij.nu

White lady, white beach....

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Maart 2014 | Filipijnen, Manilla

Lieve lezers,

Wow de tijd vliegt! Ben inmiddels alweer ruim 2 weken in Manila en heb al zoveel gedaan en gezien :)

Ik zal beginnen met waar ik vorige keer gebleven was, het strand... het is geworden: Boracay!!!
Daar ga ik over minder dan een uur al naartoe! Boracay schijnt het mooiste strand te hebben van Filippijnen (ter wereld?) en het is daarom redelijk toeristisch en een echt party eiland. Nu ga ik juist om even bij te komen van alle indrukken en de drukte van de stad en niet om te feesten dus ben benieuwd.
Samen met een andere intern vlieg ik dus zo naar het paradijs om te gaan slapen in een “resort” dat Fat Jimmy heet, toeval??

Gesproken over interns, het is hier echt ontzettend gezellig met een aantal interns. We lunchen vaak samen en de laatste week brengen we ook regelmatig avondjes samen door, dus dat is wel echt fijn. Helaas blijft iedereen maar zo kort en de meeste vertrekken alweer deze of de volgende week dus ik hoop dat er nog een paar leuke nieuwe interns bij gaan komen, dat zou gezellig zijn.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste versie van de achtergrond en survey doorgestuurd naar m’n supervisor dus deze week was iets rustiger dan de eerste 2 weken omdat ik voornamelijk aan het wachten was op feedback. Die heb ik gisteren rond een uurtje of eindelijk gehad (na meermalen binnenlopen en vragen of ze er al tijd voor heef gehad hihi) dus vandaag was even druk want ja die feedback moet natuurlijk binnen n halve dag verwerkt zijn. Dat is gelukt en ik heb zojuist m’n eerste draft naar andere mensen gestuurd voor feedback dus het komt goed uit dat ik een lang weekend weg ga ;-).

Behalve de literatuur en het maken van de vragenlijst heb ik eigenlijk niet zoveel te doen op kantoor, maar dat komt wel goed. Als de vragenlijst straks de deur uit is en we moeten wachten op reacties ga ik een nieuwe opdracht vragen. Of nog een keer een lang weekend weg, dat doen zo ongeveer alle interns.

Ik ben er het laatste jaar wel achter gekomen dat stage lopen echt altijd wachten, wachten en nog meer wachten is en je facebook eigenlijk haast nooit nieuwe posts heeft. Vooral niet als je je bedenkt dat iedereen slaapt als ik aan het werk ben hier, waardoor je dus eigenlijk productiever zou kunnen werken maar dat is niet nodig....

Behalve met de meiden (ja er zijn hier voornamelijk meiden, of Filippijnse jongens) heb ik ook goed contact met Riya en Zak wat erg gezellig is . Afgelopen weekend ben ik vrijdag naar Makati gegaan en hebben we heerlijke cocktails gedronken in een “secret bar”. Dit stamt uit ’n periode uit de geschiedenis die ik heel slecht alweer vergeten ben, maar het verhaal is: Toen de Amerikanen? hier waren mochten ze nergens alcohol drinken dus besloten ze om geheime barretjes te maken en zo zijn de “secret bars” ontstaan. Haha zoals jullie merken heb ik die avond misschien 1 cocktailtje teveel gehad....

Zaterdag heb ik echt iets fantastisch gedaan, een foodtour door Binondo (Chinatown van Manila) en echt heerlijke dingen gegeten! Om eerlijk te zijn was dat eten een stuk smakelijker dan het typisch Filippijnse eten hihi. Ik ga dus zeker nog een keer terug om de heerlijke fresh loempia en de dim-sum te gaan eten! Bij de foodtour heb ik een Nederlandse-Amerikaan ontmoet die voor zaken in Manila was en een dagje toerist kon zijn. Samen met hem heb ik een segway tour gedaan door Intramuros en ik dacht dat ik er de vorige keer veel aandacht kreeg.... Haha jullie kunnen mijn heerlijke vertoning terugvinden op facebook, geniet ervan!

De dag heb ik vervolgens geheel in stijl afgesloten met een Spaans etentje in mijn nieuwe favoriete tapasbar samen met May (andere intern) met heeeeerlijke sangria (super goedkoop!) en vervolgens nog n paar cocktails (ook super goedkoop!). Enigszins aangeschoten ging ik “vroeg” naar bed want ik moest de volgende dag ontzettend vroeg opstaan. Ik ging namelijk met m’n supervisor en haar man naar Tanaj, Sieddra Madre, een hike doen. Dit was echt bijzonder prachtig en hoewel de Filippijnen vooral houden van kleine stukjes wandelen en dan heel lang praten en/of eten was het een vrij actieve dag en ik heb ontzettend genoten! Nadat we ongeveer een uur stil gezeten hadden om te wachten op iemand die er uiteindelijk al lang bleek te zijn gingen we terug naar Manila. Om te gaan shoppen!!!! Klara vond dat ik naar Greenbelts moest en ze had gelijk! Overal juwelen, parels en andere hebbedingetjes.... paradijs..... Dus ik heb m’n eerste souvenirtjes gekocht en ga er zeker nog een keer terug om nog meer sieraden te kopen.

Kortom ik had de week nodig om bij te komen van mijn actieve weekend en ik kijk uit naar een weekend lang op het strand liggen en oke ook wel om n paar cocktailtjes te drinken. In ieder geval op de bruiloft van Eliane die ik helaas moet missen :S

Dus hopelijk zijn de selfies vanaf volgende week niet meer zo reflecterend en word ik ook geen kreeft, maar zie ik er zo heerlijk, appetijtelijk, onweerstaanbaar uit zodat Arjen misschien z’n ticket omboek en wat eerder komt hihi.

Hele dikke knuffel en liefs,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 7921

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 18 Mei 2014

De laatste stage

Landen bezocht: